Wizja naszego przedszkola
Nasze przedszkole:
- sprawuje opiekę nad dziećmi, zaspokaja ich potrzeby, czuwa nad ich zdrowiem w czasie gdy rodzice są w pracy
- kształtuje osobowość, charakter, postawy moralne i społeczne oraz rozwój uczciwości i empatii dzieci
- wyposaża dzieci w wiedzę, umiejętności i nawyki, czyli przygotowuje dziecko do roli ucznia na kolejnych szczeblach edukacyjnych
- podejmuje działania edukacyjne mające na celu korygowanie wad rozwojowych dzieci, eliminowanie problemów rozwojowych
Metody pracy z dziećmi stosowane w naszym przedszkolu
Odimienna Nauka Czytania według Ireny Majchrzak - to nowatorska metoda dotycząca wczesnej nauki czytania. Znajduje ona zastosowanie już u bardzo małych dzieci (2 - 3 latków). Według koncepcji I. Majchrzak rozumienie słowa powinno wyprzedzać umiejętność jego odczytania. O nabyciu umiejętności czytania decydują umysł i wzrok. Dziecko od samego początku wchodzi
w świat pisma jako w świat znaczeń, a nie poszczególnych liter.
W założeniach metody jest że naukę rozpoczyna od imienia, które jest słowem "otwierającym świat pisma".
Przedszkolak w Kuchni - dzieci odbywają zajęcia praktyczne polegające na przygotowywaniu prostych posiłków i pieczeniu ciast, ciasteczek.
Metoda Dobrego Startu – ma wszechstronne zastosowanie
w pracy z dziećmi. Jest to system ćwiczeń, które oddziałują przede wszystkim na procesy percepcyjne i motoryczne. Zasadniczą rolę
w tej metodzie odgrywają: wzrok (wzory graficzne), słuch (piosenka) i motoryka (wykonywanie ruchów zorganizowanych
w czasie i przestrzeni odtwarzanie wzorów graficznych zharmonizowanych
z rytmem piosenki). Jest to metoda stosowana w pracy z dziećmi jako etap wstępny do nauki czytania i pisania.
Cele stosowania metody to: usprawnienie i koordynacja analizatorów wzroku, słuchu
i kinestetyczno–ruchowego; kształcenie lateralizacji; kształtowanie orientacji w schemacie ciała
i przestrzeni.
Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne - to metoda nastawiona na rozwijanie przez odpowiednie ćwiczenia i zabawy ruchowe takich cech, jak: poczucie bezpieczeństwa, odpowiedzialność, wrażliwość, umiejętność nawiązywania kontaktów z drugą osobą. Metoda ta polecana jest do wspierania
i stymulowania rozwoju dzieci. Metoda nawiązuje do najbardziej pierwotnego sposobu porozumiewania się, jakim jest "język ciała". Dzięki doświadczeniom z zajęć można nauczyć się bliskości drugiego człowieka.
Zapraszamy serdecznie !!!